
W czerwcu zostanie ogłoszony ranking najlepszych marek budowlanych, oparty na badaniach rynku. To już 21. edycja projektu badawczego, którą przeprowadza firma ASM Research Solutions Strategy. Ankieta, w której uczestniczy kilka tysięcy wykonawców, ma na celu zebranie ich opinii na temat produktów i usług w branży budowlanej. Dzięki temu zarówno producenci, jak i inwestorzy uzyskają cenne informacje, które pomogą w wyborze najlepszych materiałów do budowy lub remontów.
Ranking Budowlana Marka Roku to jedyne takie badanie w Polsce, oparte na niezależnych analizach. Obejmuje ponad 50 kategorii produktowych, a wykonawcy wskazują najczęściej używane marki oraz te, które według nich oferują najlepszą jakość i stosunek ceny do jakości. Wyróżnienia są przyznawane w postaci Złotych, Srebrnych i Brązowych tytułów oraz specjalnych wyróżnień w poszczególnych kategoriach. Marki, które od lat są uznawane przez fachowców, mogą zdobyć tytuł Złotych, Srebrnych i Brązowych Championów Roku.
Zgromadzone dane są szczegółowo analizowane, co pozwala na stworzenie raportów ukazujących aktualną pozycję marek na rynku, a dzięki temu jakość współpracy z wykonawcami. To informacje, które odzwierciedlają trendy w branży budowlanej. Ranking Budowlana Marka Roku pełni znaczącą rolę w sektorze budownictwa, cieszy się powszechną renomą i stanowi punkt odniesienia dla wielu inwestorów.
39,5% |
wykonawców poleca produkty nagrodzone tytułem Budowlanej Marki Roku |
52,4% |
wykonawców poleca materiały budowlane przy każdej inwestycji |
34,0% |
wykonawców zawsze przekonuje inwestora do polecanych przez siebie materiałów remontowo-budowlanych |
92,0% |
inwestorów zwraca uwagę na certyfikaty, znaki jakości i nagrody przyznawane materiałom budowlanym przed ich wyborem |
Publiczne ogłoszenie wyników nastąpi 4 czerwca 2025 roku podczas uroczystej gali w hotelu Windsor w Jachrance. Zachęcamy osoby planujące budowy lub remonty do zapoznania się z preferencjami rynkowymi, a producentów zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu. Szczegóły, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie https://budowlanamarkaroku.com
Kontakt w sprawie Rankingu
Joanna Florczak-Czujwid, +48 697 134 770,

Już 18 marca odbędzie się najważniejsze wydarzenie poświęcone e-commerce w sektorze Dom i Ogród - HOME & GARDEN CONGRESS. To doskonała okazja, by poznać najnowsze trendy, innowacyjne strategie oraz narzędzia, które zwiększają szanse na sukces w sprzedaży internetowej w kraju i na międzynarodowych rynkach. Dla firm z sektora Dom i Ogród (w tym branży budownictwa) udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Trzeba jednak pośpieszyć się z rejestracją, ponieważ liczba miejsc jest limitowana.
Podczas tegorocznej edycji, uczestnicy kongresu będą mieli okazję wysłuchać szeregu inspirujących wystąpień. Eksperci e-commerce podzielą się wiedzą o ekspansji międzynarodowej, modułowych rozwiązaniach sprzedażowych oraz skutecznych kartach i zdjęciach produktów w e-handlu. Pokażą, jak AI i nowe trendy konsumenckie kształtują rynek, jak unikać kosztownych błędów wdrożeniowych oraz jak rozwijać markę, łącząc interesy producentów i dystrybutorów.
Szczegółowy program znajduje się na stronie wydarzenia: www.homeandgardencongress.com
Home & Garden Congress to nie tylko prelekcje ekspertów, ale również okazja do networkingu i zdobywania praktycznej wiedzy od specjalistów – praktyków w dziedzinie e-commerce. Uczestnicy będą mieli możliwość skorzystania z konsultacji i omówienia swoich indywidualnych przypadków biznesowych na stoiskach eksperckich firm: AtomStore, merce, Ergonode, GoPackshot, Tebim, Ideo, Strigoo, Go2Market, Gate-Software, Whites, Strix, Business Factory, Ebury i SaleSupply.
Kongres to doskonała okazja, by zdobyć wiedzę, nawiązać cenne kontakty i odkryć innowacyjne rozwiązania dla swojego biznesu.
Dowiedz się więcej i dołącz do wydarzenia – odwiedź stronę: https://www.homeandgardencongress.com/
Polska Izba Budownictwa objęła Home & Garden Congress Patronatem Honorowym.

Rusza nowa, 11. edycja ogólnopolskiej kampanii „TERMOMODERNIZACJA+DOBRY MONTAŻ”. Organizowana przez Związek POiD akcja edukuje i inspiruje odbiorców, promując korzyści płynące z głębokiej termomodernizacji budynków z dobrym montażem.
Z przyjemnością informujemy, że Polska Izba Budownictwa została Patronem Merytorycznym tej niezwykle ważnej Kampanii.
Termomodernizacja zwiększa efektywność energetyczną budynków, oszczędza energię, pieniądze, cenne zasoby i poprawia komfort życia. Samo zastosowanie nowoczesnych produktów, takich jak styropian, okna, drzwi czy pompy ciepła, jednak nie wystarczy – kluczowe znaczenie ma ich dobry montaż, który zapewnia szczelność, trwałość i osiągnięcie optymalnych efektów inwestycji.
O korzyściach płynących z dobrze wykonanej termomodernizacji budynków mówi kampania „TERMOMODERNIZACJA+DOBRY MONTAŻ”. Najnowsza odsłona to już 11. edycja realizowanej od 2014 roku akcji. Kampania podkreśla, że dzięki termomodernizacji dom jest oszczędny w eksploatacji i zapewnia komfort przez cały rok – jest ciepły zimą oraz przyjemnie chłodny latem.
– Fala termomodernizacji to ogromne wyzwanie dla każdego, a jednocześnie szansa na duży pakiet korzyści. Dlatego w ramach kampanii inspirujemy i edukujemy na temat głębokiej termomodernizacji z dobrym montażem. Mówimy o tym, jakie są zalety takiej inwestycji, a także doradzamy jakie rozwiązania wybrać, jak je zamontować i jak otrzymać dofinansowanie – wyjaśnia Paweł Wróblewski, Dyrektor Zarządzający Związku POiD, organizatora kampanii.
Nowa edycja kampanii „TERMOMODERNIZACJA+DOBRY MONTAŻ” wystartowała w lutym br. i poprzez multikanałową komunikację dociera do odbiorców, przede wszystkim inwestorów indywidualnych, którzy są w trakcie projektowania budowy lub remontu swojego domu i planują termomodernizację budynku. Część działań akcji jest również skierowana do doradców w punktach dystrybucji wyrobów służących termomodernizacji, monterów tego typu rozwiązań, oraz do nauczycieli i uczniów szkół branżowych, którzy kształcą się w zawodach związanych z budownictwem.
Zapraszamy do śledzenia działań kampanii „TERMOMODERNIZACJA+ DOBRY MONTAŻ” na stronie: dobrymontaz.com oraz na Facebooku: facebook.com/dobrymontaz
***
Partnerzy nowej edycji kampanii „TERMOMODERNIZACJA+DOBRY MONTAŻ”: FAKRO, GLASSOLUTIONS, GREE, HÖRMANN, KLIMAS WKRĘT-MET, KRISHOME, MIDEA, NYXON, PORTA, PROLINE, POLSKIE STOWARZYSZENIE PRODUCENTÓW STYROPIANU, SOMFY, SOUDAL, STALPRODUKT-ZAMOŚĆ, WIŚNIOWSKI
Patroni honorowi: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Ministerstwo Rozwoju i Technologii Patroni merytoryczni: APPLiA Polska, Instytut Techniki Budowlanej, Polska Izba Budownictwa, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego, Polskie Stowarzyszenie Dekarzy, Porozumienie Branżowe na Rzecz Efektywności Energetycznej POBE, Stowarzyszenie Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych, Polski Związek Producentów i Przetwórców Izolacji Poliuretanowych PUR i PIR „SIPUR”.

W dniach 11-14 lutego 2025 roku na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się 33. edycja Międzynarodowych Targów Budownictwa i Architektury BUDMA. To najważniejsza impreza branżowa, dla przedstawicieli sektora budowlanego, w której od ponad trzech dekad biorą udział producenci, inwestorzy, generalni wykonawcy, inżynierowie, architekci oraz fachowcy. W tym roku równolegle z targami BUDMA odbędą się targi maszyn, narzędzi i komponentów do produkcji okien, drzwi, bram i fasad WinDoor-tech.
Tegoroczna ekspozycja targowa obejmie 6 pawilonów, podzielonych tematycznie, w których swoją ofertę zaprezentuje ponad 600 firm z 27 krajów. Na zwiedzających czekają setki targowych premier i nowinek technologicznych. Aż 28 laureatów prestiżowej nagrody Złotego Medalu, otrzymało wyróżnienie za innowacyjność, pomysłowość i nowoczesność swojego produktu.
Zielona przyszłość budownictwa – wyzwania dla branży
Hasło przewodnie targów BUDMA to kontynuacja tematyki rozpoczętej w 2024 roku – "Zielona Przyszłość Budownictwa". Branża budowlana dostosowuje się do globalnych wyzwań związanych ze zmianami klimatycznymi, zrównoważonym rozwojem i rosnącą świadomością ekologiczną. Podczas najbliższych targów uczestnicy będą mieli szansę zapoznać się z nowoczesnymi, energooszczędnymi technologiami oraz materiałami budowlanymi, które mają na celu minimalizowanie negatywnego wpływu branży budowlanej na środowisko.
Dlaczego warto przyjechać do Poznania na BUDMĘ?
Po pierwsze dla nowych wydarzeń. Jednym z nich jest PREFTEC – Centrum Nowoczesnej Prefabrykacji, w ramach którego blisko 50 wystawców zaprezentuje w paw. 3A swoją ofertę materiałów, sprzętu, technologii, jak również gotowych produktów i usług dla budownictwa prefabrykowanego i modułowego. Konstrukcje prefabrykowane, w tym z drewna klejonego CLT, pozwalają stworzyć zarówno trwałe wielopiętrowe budynki mieszkalne, jak i bezpieczne obiekty użyteczności publicznej: hale sportowe centra kultury, sale koncertowe, a także obiekty handlowe.
ARCHI-STRADA to kolejne z kluczowych wydarzeń towarzyszących targom BUDMA, poświęcone zielonej architekturze i designowi, łączące ekologiczne rozwiązania z estetyką i funkcjonalnością. Podczas wydarzenia uczestnicy będą mogli zdobyć wiedzę prosto od uznanych architektów, renomowanych biur i pracowni (m.in. Grupa5 Architekci, APA Wojciechowski Architekci, GWPA, studio GAB czy mech.build), a także wziąć udział w networkingu w gronie projektantów, inwestorów i producentów.
Głównym filarem ARCHI-STRADY jest Forum Designu i Architektury, którego wiodącym tematem będzie drewno, jako ekologiczny surowiec mogący zapewnić zrównoważoną przyszłość budownictwu i architekturze. Forum będzie okazją do wysłuchania inspirujących prelekcji, a także udziału w interdyscyplinarnych debatach o transformacji przestrzeni i odpowiedzialności w projektowaniu dotyczących m.in. restaurowania zabytkowych i historycznych form, adaptowania drewnianych zabytków do nowych funkcji, kosztów utrwalania drewnianego dziedzictwa, czy też tworzenia projektów świadomie w oparciu o najkorzystniejsze rozwiązania techniczne. Wzorem poprzednich lat nie zabraknie wybitnych gości specjalnych. Na scenie pojawi się m.in. Asko Takala (Sivén & Takala, SAFA), który jako prezes Fińskiego Stowarzyszenia Architektów, reprezentuje znaczącą część skandynawskiego środowiska architektów, specjalizujących się w drewnianym budownictwie oraz Mateusz Mastalski (Henning Larsen) pełniący rolę design directora w pracowni Henning Larsen Architects, odpowiedzialnej za projekt pierwszego osiedla opartego w całości na konstrukcjach drewnianych w Kopenhadze.
Na czytelników literatury branżowej czeka wyjątkowe spotkanie autorskie z Robertem Koniecznym wokół książki „budynki + idee”. W czasie trwania ARCHI-STRADY będzie można zakupić własny egzemplarz książki z podpisem autora na stoisku księgarni Bookarest (partnera wydarzenia).
ARCHI-STRADA odbywa się w dniach 11-14 lutego w paw. 5. Patronat honorowy nad wydarzenie objęła Izba Architektów Rzeczypospolitej Polskiej i Stowarzyszenie Architektów Polskich Oddział Poznań, patronat merytoryczny czasopismo Architektura i Biznes oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich Oddział Poznań. Partnerem strategicznym jest firma FAKRO.
Ekspansja na rynki zagraniczne
Nowością na BUDMIE jest też strefa biznesowa pod nazwą „Poland. Business Forward Construction Sector”, w której polscy przedsiębiorcy branży budowlanej będą mogli zapoznać się z potencjałem eksportowym wybranych rynków oraz odbyć rozmowy z przedsiębiorcami zagranicznymi – potencjalnymi kontrahentami rynków zainteresowanymi nawiązaniem współpracy, jak również z ekspertami Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu oraz Polskiego Klastra Budowlanego.
Eksperci z Zagranicznych Biur Handlowych PAIH udzielą informacji o zasadach działania, wymaganiach i potencjale eksportowym w zakresie usług oraz materiałów budowlanych i wykończeniowych, na takich rynkach jak: Niemcy, Szwecja, Bułgaria, Serbia, Gruzja, Litwa, Łotwa i Estonia. Zapraszamy do Pawilonu 3 na stoisko nr 115.
Forum Zielonego Budownictwa
12 lutego 2025 r. w pawilonie 10 odbędzie się FORUM ZIELONEGO BUDOWNICTWA, podczas którego poruszone zostaną tematy związane z innowacjami produktowymi, zmianami legislacyjnymi w sektorze budowlanym, ESG i zrównoważonym rozwojem, deklaracjami środowiskowymi czy redukcją śladu węglowego w kontekście prac architektów. Udział w wydarzeniu wymaga dodatkowej << rejestracji>>.
Technologie jutra na targach WINDOOR-TECH
Liczne nowości oraz rynkowe premiery, zgodne z najnowszymi trendami w stolarce– taką ofertą będą przyciągać inwestorów wystawcy WINDOOR-TECH 2025, jedynych w Polsce kompleksowych targów dla producentów okien, drzwi, bram i fasad. Wydarzenie odbywa się w cyklu dwuletnim w tym samym terminie co targi BUDMA. To stwarza unikalną szansę na połączenie sił dwóch sektorów: budowlanego i stolarki otworowej.
Zwiedzający wśród ekspozycji pełnej kluczowych marek, znajdą liderów maszyn i technologii zarówno do produkcji stolarki drewnianej, z PVC czy aluminium.
Podczas, najbliższej, ósmej już edycji targów WINDOOR-TECH prezentowane będą najnowsze rozwiązania dla automatyzacji i cyfryzacji procesów produkcyjnych. Nie zabraknie także pierwiastka wiedzy. Tematy związane ze stolarką otworową zostaną szczególnie mocno zaakcentowane w programie targów WINDOOR-TECH i BUDMA już 12 lutego podczas Forum Zielonego Budownictwa oraz EPPA Conference.
Więcej informacji: www.windoortech.pl
Targi BUDMA to drzwi do świata innowacyjnych rozwiązań technologicznych i produktowych, więc nie możesz przegapić tego wydarzenia.
To jeszcze oczywiście nie wszystkie wydarzenia, które targi mają do zaoferowania. Więcej informacji o targach BUDMA na www.budma.pl oraz Facebook.
Polska Izba Budownictwa będzie reprezentowana na Targach BUDMA na stoisku nr 120 w pawilonie 3 - nie zapomnijcie nas odwiedzić!