
29-30 października 2024, wraz z pierwszą edycją GREENPACT European ESG Summit, Poznań stanie się centrum europejskiej debaty o zrównoważonym rozwoju. Wydarzenie to stanowi nowatorskie spojrzenie na ESG oraz będzie platformą do dyskusji – począwszy od kwestii związanych z bioróżnorodnością, na nierównościach społecznych kończąc.
GREENPACT European ESG Summit to efekt współpracy Krajowej Izby Gospodarczej i Grupy MTP. Organizatorzy wydarzenia połączyli swoje siły, w celu stworzenia nowej przestrzeni do jakościowej dyskusji o przyszłości świata. Podczas dwudniowego Kongresu nie zabraknie tematów praktycznych popartych przykładami działań europejskich firm. Jednocześnie, uczestnicy GREENPACT będą mieli okazję posłuchać interesujących dyskusji o kluczowych procesach zachodzących w dzisiejszym świecie, które wpływają nie tylko na codzienne życie, ale również na gospodarkę.
Przedsiębiorstwa wobec wyzwań związanych z ESG
W agendzie GREENPACT European ESG Summit znajdują się tematy pokazujące sytuację polskich przedsiębiorstw wobec wyzwań zrównoważonego rozwoju, jak i kwestie zawierające w sobie szerszą perspektywę: europejską i światową. Stąd część paneli zostanie poświęconych nowym technologiom i innowacjom, rozwojowi zrównoważonych miast, czy nawet eksploracji kosmosu. Wobec tego, w dyskusjach tych nie zabraknie głosu czołowych naukowców uzupełnionych o perspektywę biznesu, trzeciego sektora, czy administracji rządowej. Szerokie spektrum tematów oraz dobór panelistów reprezentujących różne grupy społeczne gwarantuje wysoką jakość debaty, która ma odpowiedzieć na jedno fundamentalne pytanie: czy mamy szansę na lepszą przyszłość?
Wielowymiarowa przestrzeń do dyskusji
GREENPACT European ESG Summit to Kongres, który nie ogranicza się tylko do relacji między biznesem i konsumentem. Właśnie dlatego, do wielkiej burzy mózgów zaprasza przedstawicieli biznesu, aktywistów, kadrę akademicką, a także przedstawicieli administracji publicznej i agend międzynarodowych.
Program oraz szczegóły dot. wydarzenia dostępne są na stronie: https://greenpact.pl/.

Wdrożenie cyfrowych rozwiązań w sprzedaży B2B to duże wyzwanie dla całego zespołu – zarówno dla handlowców, jak też dla zarządzających nimi managerów. Swoimi doświadczeniami i największymi wyzwaniami związanymi ze skutecznym wdrażaniem cyfrowej sprzedaży dzieli się Piotr Kurleto JR, Współwłaściciel MAX FLIZ, Prelegent premierowej edycji Forum B2B COMMERCE TRANSFORMATION (24 września 2024 r., Warszawa).
Materiał powstał w ramach współpracy patronackiej dla Forum B2B Commerce Transformation
Katarzyna Klimkiewicz, Dyrektor Zarządzający, brave: Jak przygotować zespół do pracy w cyfrowym świecie?
Piotr Kurleto JR, Współwłaściciel, MAX FLIZ: Przygotowanie zespołu do pracy w cyfrowym świecie to złożony proces, który wymaga zarówno konsekwencji, jak i indywidualnego podejścia. Jak w przypadku każdej zmiany i innowacji potrzebni są tak zwani ‘early adapters’ lub - jak ja to nazywam -“ambasadorzy zmiany”. To oni stają się twarzą i nośnikiem zmian związanych z cyfryzacją w organizacji. Jeśli oni uwierzą, uwierzy cały zespół. To kwestia psychologii i tego jak funkcjonujemy jako społeczność.
Uważam, że trzeba wykazać się dużą dozą cierpliwości w pracy z zespołem podczas transformacji cyfrowej. Zarówno ze strony inicjującej zmiany, jak i strony odbierającej te zmiany. Musimy pamiętać, że (jak w przypadku każdego procesu) adaptacja do pracy w cyfrowym świecie zajmuje czas, jak i opiera się na metodzie prób i błędów. Systemy i procesy muszą żyć, zmieniać się wraz z potrzebami rynku i firmy. Nie da się wdrożyć jednego, idealnego systemu na zawsze. Jeśli pracownicy będą czuli, że mają realny wpływ na zmiany, które zachodzą w organizacji, będą bardziej zaangażowani w przekazywanie konstruktywnego feedbacku i skłonni zaakceptować wady systemu (z perspektywą ich wyeliminowania), których nie da się uniknąć. Właśnie w ten sposób podchodzimy do cyfryzacji w Maxfliz: zmiany są inicjowane odgórnie, jednak nieustannie angażujemy pracowników na każdym szczeblu w warsztaty, feedbackowanie i wspólne budowanie pracy w cyfrowym świecie. Dzięki temu gdy dochodzi do Launch Day pracownicy wiedzą czego się spodziewać i wręcz wyczekują wprowadzenia nowych usprawnień technologicznych w ich pracy.
K. Klimkiewicz: Jakie wskazałby Pan punkty bólu – czego pracownicy się boją w związku ze zmianą?
P. Kurleto JR: Pracownicy to przede wszystkim ludzie. A ludzie boją się zmian. Nie ważne czy chodzi o cyfryzacje, nowe systemy premiowe, procedury itd. Wszystko, co początkowo zaburza dotychczasowy porządek, jest nie dobre ?. Ludzie boją się, że zmiany są nastawione przeciwko nim. Ten lęk jednak łatwo przezwyciężyć otwartą komunikacją i perspektywą. Jeśli pracownicy rozumieją powód, dla którego zmiana jest wprowadzona, od razu są w stosunku do niej bardziej przychylnie nastawieni. Co ciekawe, nawet jeżeli ta zmiana rzeczywiście nie jest korzystna dla danej grupy interesariuszy, to wciąż świadomość drugiej strony medalu ma ogromne znaczenie w procesie akceptacji.
Oprócz tego ludzie boją się, że zmiany dołożą im pracy i spowolnią pewne mechanizmy. Dobry przykład mamy przy obecnych wdrożeniach PIM i CRM... Owszem, jest dużo klikania i uzupełniania pustych pól, jednak przewaga uporządkowanych danych to możliwość automatyzacji, które w dłuższej pespektywie znacznie oszczędzą czas i przede wszystkim zwiększą wydajność. Tak więc przezwyciężanie lęków związanych ze zmianami to nic innego jak unaocznianie celów i długoterminowych benefitów. Jeśli ludzie zobaczą Twoją wizje i w nią uwierzą, to pójdą razem z tobą... Nie osiągnie się tego bez transparentności i otwartej komunikacji pomiędzy szczeblami struktury organizacyjnej.
K. Klimkiewicz: Jakie w takim razie kompetencje będą potrzebne w najbliższej przyszłości w obsłudze cyfrowej sprzedaży?
P. Kurleto JR: Kompetencje w obsłudze cyfrowej sprzedaży będą opierać się na umiejętności obsługi narzędzi i nowych technologii. Jest to dość oczywiste stwierdzenie, jednak tak samo jak z obsługą telefonów, komputerów, mail'i jest to proces, który wymaga konsekwencji i cierpliwości. Na pewno młodsze pokolenia będą lepiej przystosowane do obsługi sprzedaży z pozycji ecommerców, CRM'ów, digitalnych centrów obsługi klienta, itd. ze względu na to, że w owym środowisku się w dużej mierze wychowały. To jednak nie dyskwalifikuje nikogo, ani nie predysponuje tylko pokolenia Z. Obsługa cyfrowej sprzedaży będzie wymagała konsekwentnej i wytrwałej nauki, skupienia, świetnej organizacji pracy i umiejętnego korzystania z przygotowanych narzędzi. W przeciwnym razie nowe technologie zamiast pomagać będą przeszkadzać i zajmować dużo czasu.
Praca w sprzedaży, nawet cyfrowej, to mimo wszystko ogrom kompetencji miękkich. Zwłaszcza w sprzedaży B2B aspekt relacji, spotkań, dostosowania rozwiązań do potrzeb, rozwiązywanie problemów itd. pozostaną na pierwszym miejscu. Uważam, że na zawsze, gdyż to definiuje nas jako ludzi.
Podsumowując: obsługa cyfrowej sprzedaży będzie wymagała twardych kompetencji obsługi narzędzi, przeprowadzania statystyk, wprowadzania automatyzacji itd. Jednak ta część pracy ma na celu usprawnienie i zwiększenie wydajności pracy sprzedaży w offline. Jestem zwolennikiem rozwijania sprzedaży do poziomu omnichannelowego, gdzie system wspiera, ale nie zastępuje ludzi. Wynika to też ze specyfiki branży i segmentu, w jakim się znajduje moja firma. Najlepiej w obsłudze sprzedaży cyfrowej będą radzić sobie ci, którzy wykorzystają systemy i technologie, ale nie będą chcieli, by robiły wszystko za nich.
Forum B2B Commerce Transformation - Forum to premierowa edycja crossbranżowego spotkania dedykowanego zarówno firmom produkcyjnym jak i dystrybucyjnym, które planują lub wdrażają transformację cyfrową, którego celem jest wsparcie firm w sprzedaży online b2b. Forum w 100 % skoncentrowane jest na temacie cyfrowej transformacji sprzedaży.
Program wydarzenia, który jest skierowany do przedstawicieli wyższego i średniego szczebla, m.in. przedstawicieli zarządu, sprzedaży, e-commerce, marketingu czy digital rynku B2B, odpowiada na 8 największych wyzwań dotyczących wdrażania rozwiązań cyfrowych w sektorze B2B. Szczegóły dotyczące Forum na: https://b2b-commerce.pl/

Premierowa edycja Forum Transformacji Cyfrowej sektora B2B - 24 września, Warszawa
Transformacja cyfrowa i wdrożenie sprzedaży online to wyzwanie dla organizacji z wielu branż. 98 proc. firm poszukuje produktów dla swojego biznesu właśnie w internecie, a udostępnienie cyfrowych kanałów sprzedaży staje się wymogiem współczesnego rynku w relacjach biznesowych. Największe wyzwania dotyczące cyfrowej transformacji, jak też praktyczne rozwiązania i doświadczenia firm, które już ją wdrożyły będzie poświęcone premierowe Forum B2B COMMERCE TRANSFORMATION organizowane 24 września 2024 r. w Warszawie przez brave conferences.
Oczekiwania partnerów biznesowych w zakresie cyfrowej sprzedaży łączą się z przyzwyczajeniami dotyczącymi zakupów online w sektorze B2C, a sprzedaż tym kanałem klientom B2B nie dotyczy dziś wyłącznie sektora retail, ale również energetyki, budownictwa czy przemysłu ciężkiego. — Rozwój technologii i przede wszystkim rozwój rynku e-commerce B2C w Polsce powoduje, że firmy B2B stanęły przed wyzwaniem wdrożenia sprzedaży cyfrowej. Wdrożenie narzędzi cyfrowych wiąże się ze zmianą w całej organizacji: transformacją cyfrową, która obejmuje nie tylko sprzedaż ale zarządzanie produktem i jego ceną, dział handlowy, dostawy, systemy magazynowe. — podkreśla Katarzyna Klimkiewicz, Dyrektor Zarządzający brave conferences.
Premierowe Forum jest pierwszym w Polsce, które pozwoli porównać doświadczenia, wyciągnąć naukę z sukcesów i błędów poprzedników i przygotować się na zwiększenie sprzedaży, automatyzację procesów i obniżenie kosztów dzięki transformacji firmom na różnych etapie transformacji cyfrowej.
Program wydarzenia odpowiada na 8 największych wyzwań rynku B2B w tym zakresie:
- ZMIANA MINDSETU W ORGANIZACJI – PRZEŁAMYWANIE BARIER OPERACYJNYCH ORAZ KOMPETENCYJNYCH
- PRZYGOTOWANIE DO WDROŻENIA CYFROWEJ SPRZEDAŻY
- UTRZYMANIE RELACJI I LOJALIZACJA KLIENTA B2B
- BRAK KADRY & BRAK KOMPETENCJI W ORGANIZACJI
- PLANOWANIE EKSPANSJI: MARKETPLACE I CROSS BORDER COMMERCE
- DOPASOWANIE EKSPORTU DO NOWYCH ZACHOWAŃ ZAKUPOWYCH B2B
- WYBÓR PLATFORMY I CZŁONKÓW ZESPOŁU ODPOWIEDZIALNYCH ZA WDROŻENIE
- DOPASOWANIE UMIEJĘTNOŚCI HANDLOWCA DO PRACY Z PLATFORMĄ B2B
Jednodniowa formuła Forum pozwoli na skompensowanie najważniejszych wyzwań związanych z transformację cyfrową B2B i wypracowanie dla nich praktycznych rozwiązań.
Wśród pierwszych potwierdzonych Prelegentów reprezentanci m.in.: CANAGRI, E.ON, IGLOTEX, IKEA, IMMERGAS POLSKA, KLIMAS WKRĘT-MET, KOMFORT, MAKRO CASH AND CARRY POLSKA, MARGO, MAX FLIZ, MERXU, PGF, PGG, PUH „CHEMIROL”, SCHNEIDER ELECTRIC, SELENA GROUP, SIG, UNIMAX, VOX CAPITAL GROUP.
Lista prelegentów:
https://b2b-commerce.pl/prelegenci/
Propozycje programowe:
https://b2b-commerce.pl/program/
Bilety:
https://b2bcommerce2024.registration-form.online/
Korzystna oferta indywidualna oraz grupowa!
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
Anna Banaś
tel. 787 092 566

25 czerwca 2024 r. w budynku Sejmu RP odbyło się wspólne posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Nowoczesnego Kształcenia i Komitetu Edukacji Zawodowej Krajowej Izby Gospodarczej.
Tematem spotkania były Kadry dla gospodarki. Strategia i promocja kształcenia zawodowego
Prowadzenie spotkania:
- Marcin Józefaciuk – poseł na Sejm RP, Przewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Nowoczesnego Kształcenia
- Bożena Ziemniewicz - Przewodnicząca Komitetu Edukacji Zawodowej KIG
1. Wystąpienie wprowadzające: Rola samorządu gospodarczego w kształceniu zawodowym
2. Panel: Strategia dla edukacji zawodowej
- Piotr Głowski – poseł
- Barbara Oliwiecka – posłanka
- Michał Pyrzyk – poseł
- Jarosław Urbański – poseł
- Jolanta Zięba-Gzik - posłanka
- Dorota Nawrat-Wyraz – zastępczyni przewodniczącej KEZ KIG
- Krzysztof Symela – Dyrektor Centrum Badań Edukacji Zawodowej i Zarządzania Innowacjami /Sieć Badawcza Łukasiewicz/
3. Informacja o ogólnopolskim finale SkillsPoland 2024 r., jako formacie promocji kształcenia zawodowego
- Tomasz Krześniak - zastępca dyrektora Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
SkillsPoland 2024 to największa w Polsce inicjatywa skierowana do uczniów szkół branżowych, techników oraz studentów kierunków technicznych. SkillsPoland to nie tylko lokalna rywalizacja, to także okazja do odkrycia własnych umiejętności zawodowych. Poprzez udział w konkursach regionalnych, ogólnokrajowym finale i międzynarodowych zawodach EuroSkills oraz WorldSkills, młodzi ludzie mają szansę nie tylko rozwijać swoje umiejętności, ale także zdobyć uznanie na arenie międzynarodowej. To również możliwość nauki od najlepszych w danej branży, budowania relacji i promowania swoich umiejętności.
4. Dyskusja i podsumowanie.
Zaproszeni goście:
1. Parlamentarzyści
2. Przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego oraz edukacji zawodowej
3. Przedstawiciele izb i organizacji gospodarczych
4. Interesariusze edukacji zawodowej.