
Już 13 maja odbędzie się konferencja Cross-Border E-commerce - najważniejsze wydarzenie poświęcone sprzedaży internetowej na międzynarodowych rynkach. To świetna okazja, by zyskać nowe pomysły i poznać najnowsze rozwiązania pomocne w realizacji efektywnych działań eksportowych. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, zarówno dla producentów, jak i dla firm handlowych. Ze względu na limitowaną liczbę miejsc warto wcześniej skorzystać z rejestracji na stronie wydarzenia.
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji?
Uczestnicząc w wydarzeniu zyskasz nowe pomysły na e-sprzedaż zagraniczną podczas inspirujących wykładów, jak też skorzystasz z indywidualnych porad ekspertów na stoiskach konsultacyjnych. Nawiążesz współpracę z partnerami, którzy pomogą Ci odnieść sukces w sprzedaży internetowej na zagranicznych rynkach i wymienisz się doświadczeniami z innymi uczestnikami wydarzenia.
Czego się dowiesz podczas prelekcji?
Dzięki udziałowi w inspirujących wykładach, prowadzonych przez ekspertów – praktyków, stworzysz skuteczną strategię cross-border e-commerce, dopasujesz swoje działania sprzedażowe i marketingowe do specyfiki różnych rynków, poznasz najczęstsze błędy przy uruchamianiu e-sklepu za granicą i dowiesz się, jak ich uniknąć. Wykorzystasz też najnowsze technologie pomocne w ekspansji międzynarodowej i unikniesz pułapek wynikających z różnych przepisów prawnych na poszczególnych rynkach.
A oto szczegółowy program wykładów, w trzech odsłonach.
Na dobry start:
- „Najczęstsze błędy przy uruchamianiu e-sklepu za granicą – jak ich uniknąć?” - Renata Gerlach, Head of Sales, AtomStore
- „Technologiczne elementy sprzedaży cross-border” – Sławomir Spyra, Head of Commucication, merce.com
- „Crossborder to nie tylko tłumaczenia. Jak zbudować spójny ekosystem technologiczny dla sprzedaży globalnej?” - Kamil Niedziewicz, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu, Ergonode, Marek Kich, CEO Satisfly
- „Obraz, który sprzedaje wszędzie: Strategie fotografii produktowej w międzynarodowej ekspansji e-commerce” - Kamil Czaja, CEO & Founder Gopackshot.com
W centrum uwagi:
- „Co wiesz o rynkach, na których sprzedajesz? Jak dostosowanie do oczekiwań lokalnych klientów zwiększa konwersję w cross-border?” - Szymon Wcisło, CEO Romania Express
- „Chorwaci cenią polskie e-sklepy. Sprawdź, jak rozwinąć w Chorwacji swój e-commerce”. -Paweł Banach, Business Development Manager, Packeta
- „Prawo e-commerce w praktyce: Jak sprzedawać globalnie i zgodnie z regulacjami. Case studies”. - Marcin Tomczak, CEO & Founder E-commerce legal
- „Technologie, które skalują się razem z Tobą – jak wybrać platformę e-commerce na rynki zagraniczne”. - Damian Sinior Head of Growth, Strix
- „Dobrze naoliwiony silnik ekspansji zagranicznej, czyli jak performance marketing staje się motorem napędowym sprzedaży w procesie exportowym”. - Andrzej Brandt, Performance Marketing Director, numbers & intuition
Wielki finał:
- „Konfiguratory produktów w cross border = game changer w sprzedaży zagranicznej”. - Błażej Łukomski, CEO Hummerce&Best.net
- „Blaski i cienie sprzedaży na Amazon”. - Tomasz Jankowski - Założyciel i CEO Go2Market Sp. z o.o.
- „Jak skutecznie zarządzać walutami i zwiększyć zyski w cross-border ecommerce”.- Piotr Bobiński, Key Account Director E-commerce, Ebury
- „Biznesowe KPI w cross-border e-commerce: Jak mierzyć sukces technologii na różnych rynkach” - Krzysztof Abram, CEO Gate-Software
Po konferencji uczestnicy otrzymają od organizatora prezentacje, na których udostepnienie prelegenci wyrażą zgodę.
Z kim warto porozmawiać podczas wydarzenia?
Podczas konferencji możesz spotkać się z wykładowcami, jak też skorzystać z indywidualnych porad ekspertów na stoiskach konsultacyjnych firm: Pryzmat Media, AtomStore, merce, Ergonode, GoPackshot, Romania Express, Packeta, E-commerce legal, Strix, numbers & intuition, Ebury, Hummerce&Best.net, Go2Market, Gate-Software, Salesupply. Strefa networkingu będzie też okazją do nawiązania relacji i wymiany doświadczeń z uczestnikami z firm takich, jak Twoja.
Dołącz do Cross-Border E-commerce 2025!
Dowiedz się więcej o konferencji i dołącz do wydarzenia – odwiedź stronę: www.crossborder.edu.pl
Organizator: Promedia Jerzy Osika.
Partnerzy Główni: Pryzmat Media, Atomstore, Merce, Ergonode,
Partnerzy Strategiczni: GoPackshot, Romania Express, Packeta, E-commerce legal, Strix, numbers & intuition, Ebury, Hummerce&Best.net, Go2Market, Gate-Software, Salesupply.
Patroni Honorowi: Polska Izba Handlu, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, APPLiA, Polska Izba Budownictwa, Izba Gospodarcza Eksporterów i Importerów, PIOT, Związek Przedsiębiorców Przemysłu Mody Lewiatan, Izba Bawełny w Gdyni, Itro.
Patroni Medialni: E-commerce w praktyce, Marketer+, Ambiente.info.pl, Fashionbusiness.pl

Wystąpienia czołowych ekspertów, rozmowy o przyszłości branży i możliwość nawiązania bezcennych kontaktów biznesowych – przed nami najnowsza edycja Kongresu Stolarki Polskiej, który w tym roku odbędzie się terminie 22-23 maja, w Hotelu Warszawianka w Jachrance. Jako Patron merytoryczny zapraszamy do udziału w tym niezwykłym wydarzeniu.
Kongres Stolarki Polskiej wyznacza trendy w branży stolarki budowlanej, stanowiąc ważny impuls dla jej dalszego rozwoju. – Kongres niezmienne pozostaje najważniejszym branżowym wydarzeniem roku. Corocznie przyciąga ponad 300 uczestników, jest miejscem spotkań i dyskusji o kluczowych szansach oraz wyzwaniach stojących przed naszym sektorem. Uczestnictwo w Kongresie to także doskonała okazja do wzmocnienia dotychczasowych, jak i nawiązania nowych kontaktów, które w biznesie są bezcenne. Serdecznie zapraszamy więc do udziału w XV edycji wydarzenia – mówi Paweł Wróblewski, Dyrektor Zarządzający Związku POiD, organizatora Kongresu.
Tematem przewodnim tegorocznej odsłony Kongresu jest: przyszłość branży – nowa era budownictwa, biznesu i technologii. Program merytoryczny XV Kongresu Stolarki Polskiej tworzą cztery bloki tematyczne z udziałem najlepszych ekspertów i przedstawicieli branży budowlanej:
- I blok tematyczny: Makroekonomia – wpływ sytuacji geopolitycznej na rynek materiałów budowlanych
- II blok tematyczny: Branża – szanse i zagrożenia przyszłości
- III blok tematyczny: Trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży
- IV blok tematyczny: Marketing 360°: Jak połączyć online z offline i wykorzystać potencjał tradycyjnych metod w erze cyfrowej?
Zwieńczeniem pierwszego dnia Kongresu będzie uroczysta Gala Orłów Polskiej Stolarki z wręczeniem branżowych nagród.
Zapraszamy na XV Kongres Stolarki Polskiej: 22-23 maja 2025 roku w Hotelu Warszawianka w Jachrance!
Rejestracja na Kongres: kongres.poid.eu/rejestracja
Szczegółowy program XV Kongresu Stolarki Polskiej: kongres.poid.eu/harmonogram-xv

Kongres Edukacji Budowlanej to wydarzenie, którego celem jest inicjowanie i promowanie dialogu pomiędzy edukacją i branżą budowlaną. Druga edycja tego istotnego przedsięwzięcia odbyła się w dniach 19-22 marca 2025 r. w Muszynie. Zorganizowała je firma FAKRO, która od lat angażuje się w rozwój edukacji zawodowej, we współpracy z Polską Izbą Budownictwa.
Kongres Edukacji Budowlanej to doskonała platforma umożliwiająca wymianę doświadczeń i nawiązywania współpracy pomiędzy dyrektorami szkół, przedstawicielami pracodawców z branży budowlanej oraz instytucjami edukacyjnymi. Uczestnicy i goście wydarzenia wspólnie szukali odpowiedzi na pytania dotyczące przyszłości kształcenia zawodowego oraz integracji edukacji z rynkiem pracy.
W ramach całego wydarzenia odbyły się panele oraz prezentacje przedstawicieli kluczowych organizacji branżowych, w tym Związku Polskie Okna i Drzwi, Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy oraz Sekcji Szkół Budowlanych Polskiej Izby Budownictwa.
Wśród tematów znalazły się m.in.:
- Zawód przyszłości DEKARZ jako wiodący program edukacyjny Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy
- Zaangażowanie organizacji branżowych na rzecz tworzenia nowych zawodów i współpracy ze szkołami
- Sekcja Szkół Budowlanych Polskiej Izby Budownictwa – doświadczenia, szanse, plany
- Magiczna triada – czyli jak zbudować zaangażowanie i wspierać potrzebę rozwoju,
- Propozycje i rozwiązania związane z promocją kształcenia zawodowego w środowisku,
- Zarządzanie zespołem ludzi w oparciu o teorię osobowości Carla Gustava Junga,
- Edukacja dla bezpieczeństwa na budowie.
Uczestnicy odwiedzili również firmę FAKRO, wiodącego producenta okien dachowych znanych na całym świecie.
Niewątpliwymi atutami Kongresu były: bogaty program merytoryczny, okazja do rozmów kuluarowych z praktykami z branży, a także możliwość zdobycia wiedzy przydatnej w rozwoju osobistym i zawodowym.
W ramach Kongresu, dniu 24 marca 2025 r., odbył się Konwent Sprawozdawczo-Wyborczy Sekcji Szkół Polskiej Izby Budownictwa. Przedstawiciele Szkół zrzeszonych w Sekcji wybrali swoich reprezentantów na 4-letnią kadencję.
W wyniku głosowania wybrano nowy Zarząd Sekcji w składzie:
Prezes Zarządu Sekcji – Dorota Bajor, Dyrektor Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Usług im. Mikołaja Kopernika w Elblągu
Wiceprezes – Edyta Wiernicka, Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych i Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych im. Władysława Stanisława Reymonta w Piotrkowie Trybunalskim
Wiceprezes – Arkadiusz Dratwa, Dyrektor Zespołu Szkół Budowlanych im. Rogera Sławskiego z Poznania
Skarbnik – Marcin Kuls, Dyrektor Zespołu Szkół Budowlanych im. Generała Władysława Sikorskiego w Inowrocławiu
Gratulujemy i życzymy wielu sukcesów w pracy na rzecz edukacji zawodowej.
Do zobaczenia na kolejnym, tym razem III Kongresie Edukacji Budowlanej, który planujemy na 2027 rok.

W czerwcu zostanie ogłoszony ranking najlepszych marek budowlanych, oparty na badaniach rynku. To już 21. edycja projektu badawczego, którą przeprowadza firma ASM Research Solutions Strategy. Ankieta, w której uczestniczy kilka tysięcy wykonawców, ma na celu zebranie ich opinii na temat produktów i usług w branży budowlanej. Dzięki temu zarówno producenci, jak i inwestorzy uzyskają cenne informacje, które pomogą w wyborze najlepszych materiałów do budowy lub remontów.
Ranking Budowlana Marka Roku to jedyne takie badanie w Polsce, oparte na niezależnych analizach. Obejmuje ponad 50 kategorii produktowych, a wykonawcy wskazują najczęściej używane marki oraz te, które według nich oferują najlepszą jakość i stosunek ceny do jakości. Wyróżnienia są przyznawane w postaci Złotych, Srebrnych i Brązowych tytułów oraz specjalnych wyróżnień w poszczególnych kategoriach. Marki, które od lat są uznawane przez fachowców, mogą zdobyć tytuł Złotych, Srebrnych i Brązowych Championów Roku.
Zgromadzone dane są szczegółowo analizowane, co pozwala na stworzenie raportów ukazujących aktualną pozycję marek na rynku, a dzięki temu jakość współpracy z wykonawcami. To informacje, które odzwierciedlają trendy w branży budowlanej. Ranking Budowlana Marka Roku pełni znaczącą rolę w sektorze budownictwa, cieszy się powszechną renomą i stanowi punkt odniesienia dla wielu inwestorów.
39,5% |
wykonawców poleca produkty nagrodzone tytułem Budowlanej Marki Roku |
52,4% |
wykonawców poleca materiały budowlane przy każdej inwestycji |
34,0% |
wykonawców zawsze przekonuje inwestora do polecanych przez siebie materiałów remontowo-budowlanych |
92,0% |
inwestorów zwraca uwagę na certyfikaty, znaki jakości i nagrody przyznawane materiałom budowlanym przed ich wyborem |
Publiczne ogłoszenie wyników nastąpi 4 czerwca 2025 roku podczas uroczystej gali w hotelu Windsor w Jachrance. Zachęcamy osoby planujące budowy lub remonty do zapoznania się z preferencjami rynkowymi, a producentów zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu. Szczegóły, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy są dostępne na stronie https://budowlanamarkaroku.com
Kontakt w sprawie Rankingu
Joanna Florczak-Czujwid, +48 697 134 770,